Bestilling og betaling

 

Hvordan handle ?

-Let deg fram til det du er ute etter i kategoriene på toppen av siden, eller via søkefunksjonen. Du kan enten legge produktet rett i handlekurven fra kategorivisning, eller klikke deg inn for mer info. For produkter uten varianter vil "legg i handlekurv" være byttet til "Utsolgt" hvis produktet ikke er på lager. Hvis produktet har varianter, vil de som eventuelt ikke er på lager være gjennomstreket og litt utydelig.
Hvis du klikker deg inn på produktet får du eksakt lagerstatus på både produkt og varianter. (klikk på lagerstatusen for info om varianter)
 

Hvordan Sammenligner jeg produkter ?

Sammenligningsfunksjonen er svært nyttig for å effektivt innhente informasjon om forskjellige produkter. Klikk på ikonet som dukker opp nederst til høyre når du drar musepekeren over et produkt for å legge det til i sammenligningslista. Du vil da få informasjon om produktene skjematisk oppstilt, og lettere se forskjellene på f.eks kajakker. Når du har valgt ut produktene du vil sammenligne går du inn på lista ved siden av handlekurven på toppen av sida.
 

Hvordan finne riktig størrelse ?

På de fleste produkter det er relevant, vil du finne en egen link på produktsiden til mer detaljert størrelsesinfo. Hvid du ikke blir klokere av informasjonen du finner må du gjerne kontakte oss for info. I tillegg sender vi med returfraktseddel med alle pakker (untatt kajakker) slik at det er lett for deg å bytte eller returnere produktet hvis det ikke skulle passe.

 

Må jeg registrere meg som kunde ?

Nei, du kan gå gjennom kassen uten å registrere deg, MEN du vil da ikke få tilgang til ordrehistorikk, ønskelister og sporingsinfo via din konto på nettbutikken. Du vil også kunne gå glipp av tilbud vi har kun for registrerte kunder.
 

Hvordan betaler jeg ?

Vi tilbyr følgende betalingsmetoder:

  • Kredittkort: Du kan betale med Visa, Mastercard og American Express i nettbutikken. Merk at kredittkortbehandling gjøres av tredjepart (Braintree Payments) og vi lagrer ikke kredittkortinformasjon på egne systemer.
  • Klarna Faktura: Faktura med 14 dagers betalingsfrist. Dette håndteres av Klarna, og er gjenstand for kredittsjekk. Fakturaen blir effektuert når vi sender varene.
  • Klarna Delbetaling: Du kan velge å splitte opp betalingen i mindre beløp som passer lommeboken din bedre. Selvom du velger Faktura i kassen, vil du kunne velge å dele opp denne.
  • PayPal: Via PayPal kan du betale enten med saldo, eller kreditt-/debetkort hvis du ikke har registrert Paypal konto. kortene som aksepteres er: Visa, Mastercard, American Express og Maestro.
  • Postoppkrav (Gebyr 50 kr) Her betaler du for pakken når du henter den på utleveringssted. MERK: Uavhentede oppkravspakker vil bli fakturert for frakt og returfrakt.
 
 

Levering

 

Når leveres min ordre?

I de aller fleste tilfeller vil varer på lager bli sendt innen 48 timer.
 

Hvordan leveres min ordre?

Mindre pakker og padleårer sendes med Posten og Postnord sin tjenester for utlevering på postkontor eller i butikk. Du vil få hentemelding og kan hente pakken på angitt utleveringssted. Pakker som sendes med disse tjenestene vil ha vedlagt returfraktseddel, slik at du enkelt kan sende varer i retur.
Noen mindre produkter f.eks. neseklyper og ørepropper vil sendes med brevpost. Disse vil ikke ha vedlagt returfraktseddel, til gjengjeld blir fraktprisen vesentlig lavere, enn om de skulle blitt sendt som pakkepost.
Kajakker sendes med DB Schenker. Ved bestilling av kajakk er det viktig at du legger inn en firma- eller kontoradresse som er betjent på dagtid som leveringsadresse, da DB Schenker krever et tillegg på kr 975,- for å levere ut en kajakk til en privatadresse. Hvis du ikke har oppgitt en firma- eller kontoradresse vi kan sende til, vil vi kontakte deg før vi behandler ordren.
 

Til hvor kan jeg bestille?

Vi leverer til Norge, Sverige, Danmark, Finland og Island. MEN kajakker og årer kan vi desverre ikke levere utenfor Norge, da vi ikke har noen fraktavtale som støtter dette til en akseptabel pris.
Hvis du bestiller for levering utenfor Norge, vil du ikke bli belastet MVA, men må regne med å betale dette + fortollingsgebyr for innnførsel til andre land..

 

Hva koster frakten?

I stedet for å ha en detaljert utregning av frakt for hver enkelt forsendelse. Har vi delt opp fraktprisene i forskjellige steg.

Priser for levering i Norge:

Småpakker som kan sendes  som brevpost: Kr 35,- inkl. mva
"Vanlige pakker": Kr 135,- inkl mva.
Padleårer: Kr 220,- ink mva.
Elvekajakker: Kr 800,- inkl mva.
Elvekajakk+åre: Kr 1000,- inkl. mva
Crossoverkajakker: Kr 1000,- inkl. mva

 

Sporing av pakker.

For de fleste forsendelser vil du motta e-post med sporingsinfo når pakken sendes fra  oss. Du finner også sporing inne på din konto hvis du har registrert deg som kunde.
Ved sending av kajakker blir ikke sporingsinfo generert automatisk, kontakt oss for sporingsinfo.
Forsendelser som går med brevpost kan ikke spores.
 

Kan jeg hente selv i butikk?

Velg "Hent i Heidal" som leveringsmetode, så kan du hente varene selv, eller organisere egen transport. Du må imidlertid betale ordren med betalingsmetodene i nettbutikken, da erfaringen vår er at nett order som skal hentes og betales i butikken ofte ikke blir hentet.
 
 

Retur og Reklamasjon

 

Hvordan returnerer jeg en vare.

Med vanlige pakker så legger vi ved returfraktseddel. Pakk varene du skal returnere forsvarlig, klistre på lappen, og lever på samme sted som du hentet varene. Ved pakker sendt som brevpost må du selv betale returfrakt. For kajakker og årer, kontakt oss for å avtale retur.
I tillegg må du fylle ut angreskjema og legge ved pakken, eller sende til info@striestrommer.no. Det ligger en link tl dette skjemaet på ordrebekreftelsen du har mottatt på e-post.